Bumperschade is de meest voorkomende vorm van autoschade die zichtbaar is op de straten van Amsterdam en omstreken. Dit komt door de krappe parkeerplaatsen, krappe bochten, paaltjes en pilaren, muren in parkeergarages. Hoeken van nummers zijn het meest kwetsbaar.
Het reparatieproces van beschadigde bumpers, alleen lakkrassen of deuken en krassen, of zelfs gebroken bumpers, verschilt enorm van andere delen van de carrosserie. Dit komt omdat bumpers van plastic zijn gemaakt, terwijl de rest van de carrosserie voornamelijk van metaal is. Als de bumper in dezelfde kleur is als de carrosserie, kunnen we de exacte kleur van de carrosserielak matchen en de bumper in zijn oude glorie herstellen. We kunnen ook zwarte en getextureerde bumpers repareren in de originele staat door de textuur en kleur te matchen.
Krassen op de bumpers:
Krassen op bumpers is een van de meest voorkomende vormen van bumperschade. Dit kan schade aan de lak veroorzaken als de bumper qua kleur overeenkomt met de carrosserie van de auto.
In de meeste gevallen veroorzaakt het schade aan de kunststof afwerking en diepe krassen, waardoor er kunststofreparatiewerkzaamheden moeten worden uitgevoerd voordat we de bumper opnieuw kunnen spuiten in de originele staat.
Maar vaak worden deze beschadigingen niet alleen beperkt tot krassen, maar veroorzaken ze ook deuken in het plastic. Deze deuken op plastic hebben een ander reparatie- en verwijderingsproces dan deuken op metaal. Deze vereisen hitte en massage, waarbij het plastic voorzichtig terug in zijn oorspronkelijke vorm wordt gebracht, voordat het textuuraanpassingswerk wordt uitgevoerd, gevolgd door primer, verf en blanke lak.
Krassen die niet diep zijn, kunnen in de meeste gevallen worden gecorrigeerd door ze eenvoudigweg te polijsten en zijn veel goedkoper om te herstellen. De manier om te zien of een kras diep is of niet, is door eenvoudigweg met de vingers over de krassen te gaan met de nagels. Als de nagels in de krassen vast komen te zitten, is deze waarschijnlijk diep en moet er in het gebied opnieuw worden geverfd.
Sterker nog, hoe eerder een lakschade wordt hersteld, hoe goedkoper het normaal gesproken is, omdat de lak kan gaan afbladderen en het beschadigde gebied langzaam kan uitzetten, wat later tot hogere kosten leidt. Deuken die lange tijd worden genegeerd, kunnen ook in vorm raken en moeilijk te herstellen zijn in de oorspronkelijke staat.
Als de krassen niet diep zijn, kunnen we de schade waarschijnlijk herstellen door het gebied te polijsten.
Maar als de krassen diep zijn, is het nodig om het bekraste oppervlak te schuren, vulmiddel, primer, kleurgematchte verf, een nieuwe blanke lak aan te brengen en het gebied te polijsten.
Reparatie van ondiepe krassen | Vanaf ̶€̶19̶9̶ aanbod €99 |
Reparatie van stoffering | Vanaf ̶€̶19̶9̶ aanbod €99 |
Lederrestauratie | Vanaf ̶€̶19̶9̶ aanbod €99 |
Koplamp restauratie | Vanaf ̶€̶19̶9̶ aanbod €99 |
Deuken repareren | Vanaf ̶€̶19̶9̶ aanbod €99 |
Reparatie van steenslagschade | Vanaf ̶€̶19̶9̶ aanbod €99 |
Reparatie van barsten en scheuren in voorruiten | Vanaf ̶€̶19̶9̶ aanbod €99 |
Volledige autopolijsting met verwijdering van ondiepe krassen, kleine auto | Vanaf ̶€̶19̶9̶ aanbod €99 |
Reparatie van diepe krassen op het carrosseriepaneel | Vanaf ̶€̶39̶9̶ aanbod €199 |
Restauratie van lichtmetalen velgen | Vanaf ̶€̶39̶9̶ aanbod €199 |
Bumperrestauratie | Vanaf ̶€̶39̶9̶ aanbod €199 |
Herstel van kapotte kunststoffen, ook dashboards | Vanaf ̶€̶39̶9̶ aanbod €199 |
*Aanbiedingsprijzen zijn tijdelijk en alleen geldig in combinatie met kortingscodes.
Wij kunnen de meeste kleine schades aan diverse auto-onderdelen herstellen, van carrosseriepanelen, kunststoffen, leer en bekleding tot voorruiten, koplampen, bumpers en lichtmetalen velgen. Wij herstellen deze tot een staat waarin de klok wordt teruggedraaid en u het gevoel krijgt dat de schade nooit is ontstaan. Het is veel goedkoper dan het vervangen van hele onderdelen, goed voor het milieu en de portemonnee. Het behoudt de waarde van het voertuig en voorkomt verdere schade door verwaarlozing.